"Etkili sınıf yönetimini oluşturan süreçler ve olumlu olumsuz etkileyen öğretmen davranışlarına yönelik yeni stratejiler" Konulu Toplantımız Yapıldı.

30.03.2021 1229

Okulumuzda idare ve tüm öğretmenler ile birlikte ''Etkili Sınıf Yönetimini Oluşturan Süreçler ve Olumlu Olumsuz Etkileyen Öğretmen Davranışlarına Yönelik Yeni Stratejiler'' konulu toplantı Okul Müdürümüz Lutfullah BİBER'in başkanlığında gerçekleştirildi.

Etkili sınıf yönetimini oluşturan süreçler ve olumlu-olumsuz etkileyen öğretmen davranışlarına yönelik yeni stratejiler üzerine yapılan toplantıda aşağıdaki başlıklara değinilmiştir.

Sosyal bir kurum olan okul,bireyin ve toplumun eğitim ihtiyacının karşılanması için oluşturulmuş organize ve formal bir örgüt olarak olarak karşımıza çıkar. Okul denilince de ilk akla gelen şey çoğu kez sınıftır, Sınıf ise belli bir yerde toplanarak, bir ya da birkaç öğretmenin gözetim ve yönetimi altında ders gören öğrenci kümesi biçiminde tanımlanabilir.

tanımdan da anlaşıldığı gibi sınıf, öğretmen tarafından yönetilmesi gereken formal bir örgüttür. Burada da karşımıza sınıf yönetimi çıkmaktadır. Sınıf yönetimi eğitim yönetiminin en temel basamağıdır.

 Sınıf yönetimi nedir? Sınıf nasıl yönetilir?Neden sınıf yönetimi?

 Sınıf yönetimi ne değildir

 Neden bazı öğrenciler sürekli teneffüs olmasını isterler?

 Sınıfta ortaya çıkan önemli olaylara ilişkin anekdot tutulmalı.Derse başlamadan önce tahtanın bir köşesine , konu ile ilgili sorular yazmak.

 Öğretmen öğrenci sorunlarının çözüleceğine inanmalı ve bunun için vakit ayırmalıdır.

Belli öğrencilere özel ilgi göstermekten sakınılmalı Öğretmen öğrenci sorunlarının gizliliğine saygı duymalıdır.

 Dönem başında yönetim ilkeleri oluşturulmalıdır.Uygun davranışa ilgi gösterilmeli ve sınıfta iyi niyet oluşturulmalı.

 Sınıf kurallarının nedenleri açıklanmalıdır

 Öğrencileri ceza ve not ile tehdit edilmemelidir.

 Büyük boyutta uygunsuz davranış , özel toplantı yada danışma yoluyla düzeltilmeye çalışılmalıdır.

 İstenen davranışı sergileyen öğrenci mutlaka görülmelidir.

 Öğrencinin yeri değiştirilebilir.

Olumsuz öğretmen tutum ve davranIşlarI;

Kaba ve düşüncesiz olmak. Öğrenci ayrımı yapmak

Ders ve sınıf amaçlarını öğrencilere anlatmada başarısız olmak

Ezbere dayanan öğrenme ve ölçmeye fazla yer vermek.

 Derse geç gelmek ve derse başlayamamak.

Neşeli, mutlu ve kendine güvenli olmamak.
Öğrencileri tanımamak ve hepsinin derse katılımını sağlayamamak.

 Öğrencilere çok kaba davranmak , bağırarak konuşmak , kontrolü kaybetmek.

 Öğrencileri birbirleri ile karşılaştırmak

"Ben öğretmenim siz öğrencisiniz kararları ben veririm" havası yaratmak.

Öğrencilerle ilgili bütün kararları öğrencilere danışmadan almak.
Öğrencilerden kapasiteleri üzerinde beklentiye girmek.

 Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini göz önünde bulundurmama herkesten aynı performansı bekleme.

 Sınıfta yaşanan sorunları diğer zamanlara , taşıma
Sınıfta yaşanan sorunları diğer zamanlara , taşıma. Kendi sorunlarını , özel hayatını , sınıfa taşıma ve kendinden çok bahsetme.

 Teknolojik gelişmeleri ve yeni yöntem ve teknikleri takip etmemek

Derse girerken öğrencilerin ruh hallerini ve sınıf atmosferini göz önünde bulundurmamak.

Öğrenci velileri ile iletişim kurmama ,ev ziyaretlerinde bulunmama

Öğrencilerden istenen davranışların neden istendiğini açıklamamak.

Ses yükseltmek , esnemek, "burada benim sözüm geçer , " son sözü söyleme de ısrar.

 Ödev vermiş olmak için ödev vermek " madem susmayacaksınız bu cümleyi elli defa yazın."

 Bir öğrenci için en olumsuz etken onun birey olduğunu , hakları olduğunu kabul etmemek ve ona sevgi ile yaklaşmamak 

başlıkları üzerinde bilgilendirme yapılmıştır.

30-03-202130-03-202130-03-2021